• 88022
  • 158
  • 21
Нравится блог?
Подписывайтесь!

Ұзақ жолдың үміті немесе битум бізге не береді

Ақтауда битум зауыты салынып жатыр деген хабарды естігелі біраз болған-ды. Қоғамның көп азаматының бірі ретінде маңыздылығын түсінсем де, мәніне үңілмей жүрген едім, осы айдың басында «ҚазМұнайГаз» Ұлттық компаниясы» АҚ ұйымдастырған пресс-турдың аясында зауытты «көзбен көріп, ішпен білудің» сәті түсті.

Үдемелі индустриалды-инновациялық даму мемлекеттік бағдарламасы аясында Маңғыстау облысы бойынша  индустриализация картасына енген 34 жобаның бірі осы Ақтау битум зауыты болып тұр. Бұл не керемет, қолынан не келеді деп қызыға кетсеңіз, ары қарай кеттік.

Ақтау битум зауыты дайын, тек ресми ашылуы ғана қалды

Жеке мен үшін ең басты һәм ең маңызды берері – отандық жолдардың сапасының артуына үлкен үлес қоса алатындығы. Себебі, битум деген батыр – әлемдегі ең көне құрылыс материалдарының бірі және ол – жол төсеу үшін қажетті басты дүние. Ал ана жер мен мына жердің арасын байланыстырып жатқан үлкенді-кішілі «соқпақтардың» біздің өмірімізде қандай үлкен рөл ойнайтынын өзіңіз де түсініп, осы жерде «е-е-е, рас, рас» деп қалған боларсыз.

Зауыт бұрынғы платикалық зауыттың базасында салынған, бұл үнемдеуге мүмкіндік беріпті.

Осы уақытқа дейін қазақстандық жолдарды төсеу, жөндеу үшін негізінен Павлодар мұнайхимия зауыты мен Шымкент мұнай өңдеу зауытының өнімдері және сырттан келген битум пайдаланылған. Бас-аяғы ретке келіп, іске қосылуға дайын отырған Ақтау зауыты алдағы уақытта битумға деген жалпы қазақстандық сұраныстың 80%-ын қанағаттандыруды жоспарлап отыр. Санмен айтсақ, біздің жолдарға жыл сайын қажет болатын 600 мың тонна битумның 400-500 мың тоннасын «көтеруге» шамасы жетеді.

«Caspi Bitum» БК» ЖШС-нің техникалық директоры Сейілхан Жүсіпбековтың айтуынша, зауыт қазақстандық жол-құрылыс сұранысының үлкен бөлігін қанағаттандыра алады.

«Caspi Bitum» БК» ЖШС-нің техникалық директоры Сейілхан Жүсіпбеков: «Құрылғылардың бойымен дизель «қуалатып», жалпы жүйені тексеріп жатырмыз. Бұл біткен соң мұнай айдап, іске қосып көреміз», - деді.

Мұнай демекші, битум өндіруге мүмкіндік беретін мұнайды жылына 1 миллион тонна көлемінде Қаражанбастан тасымалдайды. «Неге Қаражанбас?» деуіңіз бек мүмкін, оған себеп – осы кен орнындағы мұнай сапасының битум өндіруге қолайлығы себеп болып тұр: құрамындағы шайыр көлемі жоғары екен.

Дәл қазір жоба бойынша құрылыс-монтаж, электржылыту және құбырлардың жылу сақтау жүйесі жұмыстары аяқталды. ЭЛОУ-АВТ қондырғысы іске қосылды, осы жақында ғана, 5 желтоқсанда мамандар мұнайды осы құрылғы бойынша көрген. Жұмыс комиссиясының Жоба объектілерінің дайындығын бағалау бойынша жұмысы да соңына таяған. Желтоқсанның алғашқы жартысында Мемлекеттік қабылдау комиссиясы зауытты пайдалану бойынша өз жұмысын бастайды.

Зауытта инновациялық дүниелер кеңінен қолданылып отыр. Олардың ішінде, тіпті, әлемдік тәжірибеде алғаш рет пайдаланылатындары да бар.

Сейілхан Жүсіпбековтың айтуынша, зауыт жылына 400 мың тонна тотыққан битум, 120 мың тонна модификацияланған битум бере алады. Бұл, жоғарыда айтылғандай, қазақстандық жол сұранысының айтарлықтай бөлігін қамтамасыз етіп, өнімді экспортқа шығаруға да мүмкіндік береді. Экспорт туралы сұрағанымызда, Сейілхан аға қазірдің өзінде шет елден қызығушылық білдіріп жатқанын айтты, яғни болашақта алыс-жақын шет елге бара қалсаңыз, қазақстандық битумнан төселген асфальтпен жүріп қалуыңыз әбден мүмкін.

Сұйық материалдар сақтайтын орын.


Дайын қатты битум сақталатын қоймалар.

Зауыт басшылығы мен жұмыскерлері модификациланған битум туралы жиі айтқан соң, «ол не, ол не» жағаласып, сұрамаймыз ба? Сөйтсек, бұл батырдың пошым-кейпі мынадай екен: құрамына полимер қосылған модификацияланған битум ыстық-суыққа шыдамды, пайдаланылу мерзімі тотыққан битумға қарағанда ұзағырақ, сәйкесінше, жөндеу жұмыстарына кететін шығынды азайтады екен. Табиғаты қатал, Цельсий жарықтықтың өлшеп кеткен бірлігі бойынша минус 50-ден плюс 50-ге бір-ақ шығып-түсетін біздің ел үшін бұл да бір қажет дүние екен деп көңіл тоғайттық.

Зауыттың «миы». Бүкіл іс-әрекет осы жерден басқарылады және қажет болған жағдайда, мәселен, төтенше жағдай, бағдарлама өзі шешім қабылдайды.

Екі иығынан дем алып, әні-міне іске қосылайын деп тұрған Ақтау битум зауытының менің «гринпистік» көңіліме ұнаған жері қоршаған ортаны қорғауға арналған шаралары мен қондырғылары болды. Зауыттан кеткен қалдықтарды түрлі сүзгілер арқылы өткізіп, қайта пайдалануға мүмкіндік беретін жеке ғимарат, битум сақтайтын көптонналық орындардан ауаға көтерілетін зиянды дүниелерді ұстап қалып, қайта пайдалануға жіберетін құрылғылар, шын мәнінде, зауытты экологиялық тұрғыда қауіпсіз жобалардың біріне айналдырады деп үміттенемін.

Сөз болған сүзгілер. Айтпақшы, тазалау материалдарының бірі ретінде кәдімгі грек жаңғағының қабығы пайдаланылады екен. Үш ұйықтасам, түсіме кірмес еді.

Жалпы, инновациялық дүниелер көп зауытта. Мысал ретінде, жол битумын өлшеп орау үшін алғаш рет пайдаланылып отырған технология өнімді 1 000 килограмдық Биг-Бегтерге және 40 килограмдық қаптарға өзі салып беріп отырады, ал бұл жұмысшылар тек ақылды машинаға қап алып беріп, оралған битумды алып кетумен ғана шектеледі деген сөз.

Дайын өнімді қаптап, орап, дайындайтын орын осы.


Зауыт зертханасында шыққан өнімнің халықаралық, қазақстандық стандарттарға қаншалықты сай екендігін тексереді.

Жұмысшылар дегеннен шығады, зауыт пен жергілікті оқу орындары арасында әріптестік туралы байланыс орнатылған екен. Маңғыстаулық мұнай мамандықтарын игеріп жатқан жастар өз болашағын осы кәсіпорынмен байланыстыра алады, ал қазір қызметте жүрген мамандарды зауыт шет елге және Қазақстандағы мұнай өңдеу зауыттарына жіберіп, тәжірибе алмасып жатыр.

«Caspi Bitum» біріккен кәсіпорнының бас директоры Чан Юн мырза

«Caspi Bitum» БК» ЖШС-нің бас директоры Чан Юн мырза зауыттың алдымен өңірге, одан кейін жалпы Республикаға үлкен көмек бере алатыны туралы айтты. Алматыдан бір сәт шалғай шығып, тесік пен шұңқырға толы жолға тап болатын халық үшін дәл осы Ақтау битум зауыты үлкен үміт беріп отыр деп ойлаймын. Жақын арада қала мен қаланың, ауыл мен ауылдың арасы сапалы жолмен байланысады-ау. Әйтеуір, өзімнің осыған сенгім келеді.

Ақтау битум зауыты – банкротқа ұшыраған пластикалық зауыттың орнына салынады деп 2007 жылы хабарланған кәсіпорын. 2008 жылы «ҚазМұнайГаз» Ұлттық компаниясы» АҚ мен «Қаражанбасмұнай» АҚ арасында битум зауыты үшін шикізат жеткізіп отыру бойынша меморандумға қол қойылды. 2009 жылы қытайлық «Citic Group» пен «Kazakhstan Petrochemical Industries» АҚ («ҚазМұнайГаз» АҚ құрамына кіреді) арасында битум зауытын салу және басқару бойынша келісімге қол қойылды. 2010 жылы жоба Қазақстанның индустриализация картасына енді. Жобаның жалпы құны 290 миллион доллар. Жоспарда - битумның алғашқы партиясын 9-10 желтоқасан күні алу.

Dinmukhamed Ziyadin aliziyadin
9 декабря 2013, 11:16
2449

Загрузка...
Loading...

Комментарии

Енді жолдарымыз жақсарса игі...
Батысқа салғаны жақсы болған екен: Мысалы Атырауда республикалық деңгейдегі трассада асфальт жоқ десе де болады :)
Шыны керек, Алматы мен Астана өңірлерінен басқа Қазақстан бойынша жүруге жарамды жолдар аз-ақ. Іске сәт! Қойылған жоспарлардың орындалуына автокөлік айдайтын Қазақстанның барлық азаматтары тілектес деп ойлаймын.

Оставьте свой комментарий

Спасибо за открытие блога в Yvision.kz! Чтобы убедиться в отсутствии спама, все комментарии новых пользователей проходят премодерацию. Соблюдение правил нашей блог-платформы ускорит ваш переход в категорию надежных пользователей, не нуждающихся в премодерации. Обязательно прочтите наши правила по указанной ссылке: Правила

Также можно нажать Ctrl+Enter

Популярные посты

Почему я больше не поеду отдыхать на северное побережье Алаколя

Почему я больше не поеду отдыхать на северное побережье Алаколя

Нам казалось, что на Алаколе мы сможем хорошо отдохнуть, расслабиться и набраться сил на весь следующий год. Вроде, и достаточно бюджетно, и не так далеко.
RisKaS
26 июня 2017 / 18:05
  • 7358
  • 38
ЭКСПО-2017. Каким бы правдоподобным ни казался обман, он всё равно раскроется

ЭКСПО-2017. Каким бы правдоподобным ни казался обман, он всё равно раскроется

Изначально про ЭКСПО было очень много слухов. Лишь только усаживаясь в поезд «тальго» до Астаны, мы уже были изрядно загружены этими слухами. Кто их запускал, для чего – отдельный вопрос..
openqazaqstan
вчера / 15:45
  • 5648
  • 31
Эксперимент. Два парня и девушка в поисках лучшего донера в Астане

Эксперимент. Два парня и девушка в поисках лучшего донера в Астане

Нас трое: девушка и двое парней. Мы обошли 7 заведений, где продают донеры. Оценивали по 10-бальной шкале только по вкусовым качествам донера. Никто нам за рекламу не платил, бесплатными донерами не кормил!
nargiz_15
вчера / 10:08
  • 5773
  • 8
На каких улицах города Алматы вы точно попадете в «пробку»

На каких улицах города Алматы вы точно попадете в «пробку»

Строятся пешеходные и велосипедные дорожки, трамвайные пути "сносят", а главная традиция нашего мегаполиса - замена подземных коммуникаций и в этом году не была нарушена.
beoblod
26 июня 2017 / 17:22
  • 3954
  • 3
Где отлично провести летние месяцы с пользой для здоровья и кошелька?

Где отлично провести летние месяцы с пользой для здоровья и кошелька?

Я обратил внимание, что в случае с уникальными природными зонами Павлодарской области применима поговорка: «что имеем – не ценим», а ведь они легко могли бы стать международными курортами.
Muzalevskiy
23 июня 2017 / 22:57
  • 3432
  • 11
Это «колхозное сооружение» вредит имиджу города. Я, как алматинка, против!

Это «колхозное сооружение» вредит имиджу города. Я, как алматинка, против!

Почему эту трубу не проложили под землей? Она обезображивает улицу, как дикий багровый шрам от раны, зашитой равнодушным, криворуким и ленивым хирургом, обезображивает лицо.
ValentinaVladimirska
23 июня 2017 / 12:10
  • 2807
  • 45
На Иссык-Куль через Юг. Не бойтесь ехать в Киргизию своим ходом!

На Иссык-Куль через Юг. Не бойтесь ехать в Киргизию своим ходом!

Очень живописная и бюджетная поездка вдоль всего берега по Иссык-Кулю! Мы, две обаятельные девушки, поехали вдвоем, подготовленные к совершенно автономной жизни в палатке, и ни разу ничего не...
yelenasergiyenko
22 июня 2017 / 13:20
  • 2991
  • 23
Неравенство в Казахстане – доходы самых богатых граждан в 6 раз больше заработка бедных

Неравенство в Казахстане – доходы самых богатых граждан в 6 раз больше заработка бедных

Почти 46% расходов казахстанцев уходит на продукты. При этом бедные казахстанцы стали есть меньше, богатые - больше. Инфографика
ZonaKZ
25 июня 2017 / 9:06
  • 2428
  • 23
Миф о героях нашего времени: «Они лишь дешевые подделки»

Миф о героях нашего времени: «Они лишь дешевые подделки»

Они назвали лизоблюдство – нетворкинг. Они назвали бессовестное самохвальство – селфбрендинг. Они назвали беспринципность и отсутствие морали – гибкость и креативный подход.
Aks_Ras
22 июня 2017 / 17:32
  • 2132
  • 12