ru
Default banner
Экономика 
1 092 жазбалар329 тіркелуші
Посты о мировом состоянии экономики и крупнейших компаниях мира влияющих на нее.
0

Ауыл шаруашылық министрлігі астық нарығын бақылауды жоғалтуда

Жақында «КазахЗерно.kz» Марс Алмабек, ҚР АШМ бұрынғы басшысы Асылжан Мамытбековтің командасынан шыққан адам агроөнеркәсіптік кешендегі мемлекеттік инспекциялық комитетті басқаруға дайындалып жатыр деп жазды.

Сөйтіп, бізге сала бойынша инспекторлардан олардың кәсіпқойлықтан алшақ тұрған билікті «алдап» жіберуге дайындалып жатқандығы туралы хат келді.

«Минус» белгісімен оңтайландыру

Мәселе мынада, ҚР АШМ АӨК МИК басшылығы мемлекеттік астық инспекциясы департаменттерін қысқартып, ал астық инспекторларын карантин қызметіне ауыстыруға ниетті.

Астық инспекторлары өз хатында бұл шешімнің ҚР заңдарына қайшы келетінін, сонымен қатар ҚР агроөнеркәсіптік кешенінің экспортқа бағдарланған секторы – астық саласына орны толмас зиян келтіретінін айтады.

«Қазақстан Республикасы астық өндірудің әлемдік 5 державасының қатарына кіретін уақытта, бұл мүмкін емес. Көршілес Еуразиялық одақ елдерінде (Ресей, Беларусь және т.б.) астық инспекциясы ауылшаруашылық министрліктерінің құрылымында қалды, жақын арада оларды ешкім қысқартпайды. Тіпті біз бұл туралы айтпаймыз!»- деп жазады инспекторлар өз хатында.

Астық инспекторлары мемлекеттік астық инспекциясы бөлімін қысқартуға әкелетін саланың қауіп-қатерін атады:

– жергілікті атқарушы органдардың ҚР астық туралы заңнамасын сақтауына мемлекеттік бақылау тоқтатылады, бұл астық қабылдау кәсіпорнында бұзушылықтардың одан әрі көбеюіне алғышарттар жасайды;

– астық нарығына тиісті мониторинг жүргізілмейді, бұл ЭАҚ ұстаушылардың мемлекеттік тіркеу жүйесінде астық қабылдау кәсіпорндарының есеп беруіндегі жүйелік бұзылулар мен қателіктерге (ЖЭС-ке кіретін астықтың саны мен сапасы, ЖЭС жүктемесі және электрондық астық қолхаттарының статистикасы) әкеледі;

– Мемлекеттік астық инспекциясы бөлімінің негізгі есептері (Статистика департаментімен тексерілген астықтың бар-жоқтығы туралы ақпарат, оның ішінде: ЖЭС-те, облыстың ӨКТП-да және диірмен кешендерінде, ЖЭС-ке түсетін астықтың саны мен сапасы, майлы дақылдардың болуы, ЖЭС-ке астықты жөнелту және жұмыс жүктемесі туралы) өзектілігін жоғалтады. Бұл дәнді дақылдар, бұршақ дақылдары мен майлы дақылдар елдің азық-түлік қауіпсіздігі тәуелді болатын Қазақстан Республикасы ауылшаруашылық ел болып табылады!

Алысқа әкелер жоспарлар

Астық инспекторлары Комитет басшылығының мақсаттары одан сайын арта түсетінін айтады – уақыт өткен сайын асыл тұқымды инспекциялар және өсімдіктерді қорғау инспекциялар басқармасын қысқарту жоспарлануда.

Осы жоспарларға байланысты логикалық сұрақ туындайды: егер Комитет төрт басқарманың үшеуін қысқартса, онда оның өзі не үшін қажет? Бір карантиндік инспекцияны басқару керек пе?

Айтпақшы, Марс Алмабектің өзі сол кездегі карантиндік инспекцияны басқарған.

«КСРО заманында әр облыста үш адамнан тұратын аймақтық карантиндік тексерулер болды. Штатта жұмыс істейтін үш қызметкер бірде-бір заң бұзушылық жасаған жоқ және берілген функциялардың барлығын орындады. Қазір басқарма құрамы – 500 адам! Сондай-ақ кадр мәселесінде жылжу бар, мұнда карантиндік инспекторлар тек аймақтық аумақтық инспекциялар мен комитеттің ведомстволық бағынысты мекемелерінде басшылық лауазымдарды алады», – деп хатта астық инспекторлары ескертеді және тек мемлекеттік инспекция комитетінің ғана емес, сонымен қатар Еуразиялық одаққа кіретін көрші мемлекеттер құрылымдарының сақталуы Ауыл шаруашылығы министрлігінің барлық құрылымын тартуды ұсынады.

Бақылаусыз астық

Инспекторлар соңғы бес жыл ішінде (2015 жылдан 2019 жылға дейін) астық нарығындағы заң бұзушылықтар көбейгенін атап өтті, олар ҚР АШМ АӨК МАИ қатысуымен анықталды. Себебі, мемлекеттік астық инспекторлары мен мемлекеттік тұқым инспекторларының негізгі өкілеттіктері жергілікті атқарушы органдарға (ЖАО) – ауылшаруашылық департаменттеріне берілді. Бұл қадам өзін-өзі ақтамады: бақылауды жүзеге асырудың орнына, ауылшаруашылық департаментінің астық және тұқым инспекциясы бөлімінің мамандары негізінен жергілікті атқарушы өкімдермен айналысады (нормативтік құжаттарды дайындау, аймақтық масштабтағы хаттар жобалары), сондықтан олар мақсатты бақылау жұмыстарын жүргізбейді. астық нарығы мен тұқым өндірісін реттеуді қадағалау.

«Өңірлерде тұқым шаруашылығы саласындағы мемлекеттік бақылауды жүзеге асыру қиын жағдайда. Бұл бағытта іс жүзінде ешқандай бақылау жоқ, дегенмен барлығы дәнді дақылдардың жоғары шығымдылығының тұрақтылығының кілті, ең алдымен, сапалы тұқым себілгенін біледі. Бірақ, өкінішке орай, 80% шаруашылықтарда жоғары сапалы тұқымдар жоқ. Осы мысалға сүйене отырып, жергілікті атқарушы орган астық қабылдау кәсіпорнының лицензия алушысы бола отырып, өз қызметіне бақылау және қадағалау функцияларын жүзеге асыра алмайды. Сондықтан мемлекеттік астық инспекциясын қысқарту емес, алдында ЖАО-ға берілген бақылау және қадағалау функцияларын қайтару қажет », – дейді астық инспекторлары.

Шығудың жолы әрқашан бар

Хатта мемлекеттік астық инспекторларының функциялары ЖАО – ға берілген сәттен бастап, 2015 жылдан 2019 жылға дейін өңірлерде астық нарығы мен тұқым өндірісін реттеу саласында мүлдем тексерулер жүргізілмегені айтылған. Мұның бәрі көптеген бұзушылықтарға әкеледі.

«Мәселен, ЖАО құзыретіне астық қабылдау кәсіпорндарының астықтың сандық және сапалық есебін, астық сақтауды, астық қолхаттарын беру, айналымы мен сатып алу ережелерін сақтауын, Қазақстан Республикасының Кәсіпкерлік кодексіне сәйкес астық қолхаттарын ұстаушылардың мемлекеттік электрондық тізілімін қалыптастыру және жүргізу ережелерін бақылау кіреді.

АҚҰМЭТ жүйесінің апта сайынғы мониторингі кезінде біз есеп берудегі жүйелік бұзылуларды байқаймыз. Бұл бағытта астық қабылдау кәсіпорндарымен ЖАО мамандары жұмыстарды тиісті деңгейде жүргізбеді », – дейді астық инспекторлары.

Осыған орай хат авторлары мемлекеттік астық инспекциясы бөлімдерін сақтап қана қоймай, сонымен бірге аймақтық аумақтық инспекцияларында мемлекеттік тұқым инспекциясын қайта құру қажеттілігіне назар аударады.

«Мемлекеттік астық инспекциясы бөлімінің штатын 4 бірлігімен, оның ішінде екі бөлімнен – мемлекеттік астық және тұқым инспекциясы департаментінің бастығы мен мемлекеттік астық инспекциясының бас маманын, ал мемлекеттік тұқым инспекторларынан екі бірлікті алу қажет деп санаймыз.

Жергілікті атқарушы органдардан астық және тұқым инспекциясы функцияларына МИК-ке қайтару үшін түзету жобасын дайындау».

Батыр Алекперов 
с автором можно связаться по адресу: kazakhzerno.ans@gmail.com
  • Akan Zhakyp Каждый продавец зерна за взятку сможет повысить классность зерна. Даже увеличить обьем сданного зерна. Влажность, клейковина и прочие шалости уже не в счет. И будут пихать несуществующее зерно в госматрезерв, благодаря содействию и подельничеству местных акимов. Попустительство приведет к падению доверия к казахстанскому зерну на мировом рынке, и обвалит экспорт. А это приведет к краху отечественного зернопроизводства в общем, и будет ударом по фермерству, по аулу. Нельзя в этой отрасли предпринимать необдуманные действия. Сельское хозяйство - наша гарантия существования как нации, государства, гарантия независимости.
  • Бибигуль Исабекова Сельское хозяйство ВСЕГДА был стратегический Запас... это подрыв Генофонда ВСЕГО ... ((( ПУЛЮ в Лоб бы без суда и следствия...
  • Aziya Kurmanbayeva Видимо, кому-то нужно здесь контроль ослабить.
    Видно, кто-то не может спокойно смотреть на этот "куш"
  • Канат Кудеринов Это удар по продовольственной безопасности
  • Akan Zhakyp Все мы помним и знаем, что каждые лет двенадцать, циклически, у нас неурожай и засуха. Каждые пять-шесть лет зимний джут. Стратегический запас продовольственного зерна и фуража у нас должен обновляться ежегодно. И он должен быть фактическим, а не на бумажке. Чтобы у нас не повторился голод и мор. Все преступления, связанные с этой сферой экономики должны квалифицироваться как государственные преступления особой тяжести. Как измена Родине.
  • Сара Ильясова Здесь же налицо сознательное вредительство, диверсия. Мамытбеков и его команда давно известны, как самые непрофессиональные представители мсх. Тут и рассуждать не надо, вщять под арест всю эту шайку вредителей, определить и других участников этой "компании" и всех судить и близко не позволять приближаться ко всему, что связано с мсх, проверить причастность и Шукеева. Все это делается ими особенно сейчас спешно, чтобы совсем убить в стране все последнее свое. С производством мяса они управились, сейчас с зерном управятся и капец. Каких же предателей своей родины, народа, диверсантов вырастили их родители, пусть им не будет покоя нигде и никогда тоже. Все эти диверсии творятся с позволения самоназванного елбасы это он их так учил жить и работать- во вред стране. Вся его шайка так спешат нанести еще больщий урон стране, забрать последние оставшиеся крохи, будто у них срывается график уничтожения страны. Для этого и окружил себя самоназванный глупыми, тупыми депутатами, министрами, чтобы они не мешали ему грабить и уничтожить страну. А были бы депутаты с принципами, совестью, честью - они решили бы этот вопрос быстро. Всех арестовать, судить посадить. Но они ради того, что и им позволено воровать, будут молча помогать уничтожать страну. Нет ни одной страны в мире, где сами министры, депутаты сами воруют и позволяют себя грабить таким как наш вор самоназв.елбасы.
  • Nurlan Baitenev Да делайте что хотите. Только навоз вместо зерна в хранилища не загружайте. Народ его есть не будет.