ru
Default banner
Общество
Общество
6 846 жазбалар977 тіркелуші
Будь в курсе того, что происходит в Казахстане!
0

Қазіргі адамның өміріндегі сенімнің маңызы

Қазіргі адамның өміріндегі сенімнің маңызы біздің алыс және жақын ата-бабаларымыздың өміріндегі маңыздылығынан кем емес. Мыңжылдықтар сияқты, бұрын да, қазір де бізде Достық араздықтан жақсы, болмыс жоқтан жақсы, адам өз түрін азаптап, өлтірмеуі керек деген ғылыми дәлел жоқ. Бұған сену-біздің сеніміміздің көрінісі. Ол философиялық тұрғыдан негізделген болуы мүмкін, бірақ ғылыми дәлелденбеуі мүмкін. Сенімнің ақылға қонымды негіздемесі мен негіздемесі философияның функциясы болып табылады, бірақ ғылымның міндеті емес.

Өмірлік тәжірибенің көлемі мен сипатындағы және жеке тұлғаның құрылымы мен дүниетанымды тәрбиелеудегі сәйкессіздіктер "идеологиялық сәйкессіздіктер"деп аталуы бекер емес. Олар шын мәнінде идеялардағы, әлем туралы идеяларымыздағы және одан да маңыздысы, біз әртүрлі жолдармен көретін құбылыстарды бағалаудағы алшақтықтың мәні, біздің ойлауымыздың ең постулативті негізіндегі алшақтық.

Әрбір идеологияның (сенімнің) негізінде постулативті тұжырымдар жатыр. Дәлелденбеген, бірақ декларацияланатын мәлімдемелер, Эвклид түзудің сыртында жатқан нүкте арқылы тек бір параллель түзу сызуға болады деп тұжырымдағандай, постулатталады. Мұндай мәлімдемелер немесе постулаттар көбінесе латынның "сенім" сөзімен белгіленеді, бұл "Мен сенемін"дегенді білдіреді.

Бұл белгілеу христиандық сенім символынан алынған, ол "құдіретті Әкенің жалғыз Құдайына сену"деген сөздерден басталады. Лениннің "Маркстің ілімі құдіретті, өйткені ол рас" деген тұжырымын лениндік Сенім символы деп атауға болады, онда "сенім" түбірі "рас"сөзіне ауыстырылады. "Адам және азамат құқықтарының декларациясы" дәлелдемейді, бірақ адамның еркін туылатынын және оған сенбейтін адам либералды демократ бола алмайтынын жариялайды. Бұл мәлімдеме сенімге қабылданады. Ол бірқатар философиялық негіздемелерге сүйенеді, бірақ, сайып келгенде, бұл негіздемелер оның сенімін ақтайды.

Марксистік-лениндік "тәжірибе критерийі" әмбебап емес. Геометриялық теоремалар, ешқандай практикалық тексеруді қажет етпейді. Механика, Физика немесе химия заңдары тәжірибемен емес, экспериментпен тексеріледі. Бірақ нанымдар мен нанымдар тәжірибе арқылы тексеріледі. Інжілде "істер бойынша оларды білесіңдер"делінген. Кант өзінің этика туралы трактатын кездейсоқ "практикалық ақылға сын"деп атаған жоқ. Геометрияда немесе физикада екіжүзділік мүмкін емес. Идеологиялық мәселелерде бұл мүмкін ғана емес, сонымен бірге моральдық сәтсіздікті мойындағысы келмеудің, олардың идеологиялық немесе діни сенімдерінің сәтсіздігінің сөзсіз салдары ретінде пайда болады.

Інжіл парызшылдары идеологиялық екіжүзділіктің мәңгілік үлгісі болып табылады, мұнда сөздер наным — сенімдер шайқалған кезде алдау мақсатында айтылады, бірақ адамдар кейде өздерін бейсаналық түрде алдап, кейде саналы түрде басқаларды алдағысы келетін сөздерді айта береді. Соңғысы әрдайым сәтсіз болады.

Өйткені тірі сенім күмән азабында туады, ал шынайы сенім сыни тексеруді іздейді. Идеологиялық алғышарттарды абсолюттеу әрдайым дерлік қорғаушылар оларды ашық және адал дауда қорғау қабілетіне деген сенімін жоғалтқан кезде басталады. "Менің сеніміме қол тигізбеңіз!"және" мені сеніміммен қалдырыңыз!"сенімнің әлсіздігі мен сенімнің жарамсыздығын куәландырады. Абсолютті шындық адамға берілмейді. Абсолютті түсініксіз және оны түсінікті деп жариялау әрекеттері тек салыстырмалы, төзімсіздік пен екіжүзділіктің абсолютизациясына әкеледі. Идеология белгілі бір көзқараспен негізделген ойластырылған және дәйекті көзқарастар жүйесі ретінде абсолютті шындықты талап еткенге дейін қажет және қажет. Ол бұл талапты қойғаннан кейін, ол өзінің негіздемесін, көзқарасын жоғалтады, басқа біреуді түсіне алмайды, өзіне жабылады және нашарлайды.

«материал подготовлен в рамках участия в конкурсе журналистов, организованный Управлением по делам религии города Алматы»