место в рейтинге
  • 686961
  • 1002
  • 77
Нравится блог?
Подписывайтесь!

2012 жылғы Мәжіліс сайлауы

Қазақстан Республикасы Президентінің «Төртінші шақырылған Қазақстан Республикасы Парламенті Мәжілісін тарату және Қазақстан Республикасы Парламенті Мәжілісі депутаттарын кезектен тыс сайлау туралы» Жарлығына сәйкес, партиялық тізім бойынша сайланатын Қазақстан Республикасы Парламенті Мәжілісі депутаттарын кезектен тыс сайлау 2012 жылдың 15 қаңтарына, ал ҚР Парламент Мәжілісіне Қазақстан Халқы Ассамблеясынан сайланатын депутаттарды сайлау 2012 жылдың 16 қаңтарына белгіленді.

Дауыс беру орны мен уақыты

Учаскелік сайлау комиссиясы сайлаушыларды сайлау күні, уақыты және орны туралы сайлау күнінен он күн бұрын БАҚ арқылы және басқа тәсілдермен хабарландыруы тиіс. Дауыс беру жергілікті уақыт бойынша таңертеңгі жетіден кешкі сегізге дейін жалғасады.

Аумақтық немесе аймақтық сайлау комиссиялары сәйкесті әкімнің, учаскелік сайлау комиссиясының ұсынбасы бойынша дауыс берудің басталуы мен аяқталуының басқалай уақытын белгілеуге құқылы. Дегенмен, дауыс беру таңғы сағат алтыдан ерте басталып, жиырма екі сағаттан кеш аяқталуы мүмкін емес. Аумақтық немесе аймақтық сайлау комиссиясы дауыс берудің басталуы және аяқталуы уақытының өзгергені туралы шешімі сайлаушыларға жеткізілуі тиіс.

Сайлау күні Қазақстан Республикасына тиесілі соттарда, әскери бөлімшелерде, алыс және қатынасқа қиын аудандарда, отарлы мал шаруашылығына бөлінген жерлерде, демалыс үйлерінде, шипажайларда, стационарлық емдеу-алдын алу мекемелерінде, тергеу изоляторларында, уақытша оқшаулау орындарында, сондай-ақ Қазақстан Республикасының шет мемлекеттердегі өкілдіктерінде құрылған учаскелік сайлау комиссиясы, егер тізімдегі барлық сайлаушылар дауыс берген болса, кез келген уақытта дауыс берудің аяқталғандығы жөнінде жариялай алады. Мұндай сайлау учаскелерінің тізімі сәйкесті сайлау комиссиясымен дауыс беру күніне дейін жеті күннен кем емес уақыт бұрын бекітіледі.

Дауыс беруге арналған ғимарат

Учаскелік сайлау комиссиясы орналасқан ғимаратта сайлау учаскелері орналасқан жерін білдіретін нұсқамалар, нөмірімен көрсетілуі тиіс. Егер бір ғимаратта бірнеше сайлау учаскелері орналасса, барлық сайлау учаскесінің нөмері көрсетілген маңдайша жазулар ілінеді.

Учаскелік сайлау комиссиясының жұмыс кестесі де ілінеді. Дауыс беру ғимаратындада жүрген тұлға учаскелік сайлау комиссиясы бекіткен өзін ұстау ережесін қатаң сақтауы тиіс. Учаскелік сайлау комиссиясы бекіткен ереже дауыс беруге арналған ғимараттың ішіне кірер жеріне орналастырылып, қатысушылардың танысуына мүмкіндік жасалуы тиіс. Учаскелік сайлау комиссиясының төрағасы, болмаса төрағаның орнын басатын комиссия мүшесі дауыс беруге арналған ғимаратқа бір уақытта жиналған сайлаушылар санын реттеп отырады, тәртіпке жауап беріп, сайлау туралы Конституциялық заң талабын бұзған және дауыс беруге кедергі келтірген кез келген адамнан баспананы босатуын талап етуге құқылы. Дауыс беру күні дауыс беру ғимаратында сайлау үдерісіне қатысы жоқ адамның жүруіне тиым салынады.

Дауыс беру баспанасында құпия дауыс беру кабиналары жеткілікті қамтылуы, сайлау бюллетендерін беретін орны анықталып, дауыс беру жәшіктері орнатылуы тиіс, осылайша дауыс берушілер міндетті түрде жасырын дауыс беру кабиналары арқылы өтуі жолға қойылады.

Бұған қоса бақылаушыларға, сенім білдірілген тұлғаларға, бұқаралық ақпарат құралдары өкілдеріне және сайлау комиссиясы мүшелеріне дауыс беру жәшігін қадағалауға мүмкіндік жасалауы тиіс.

Үстелдерде «Учаскелік сайлау комиссиясының төрағасы», «Учаскелік сайлау комиссиясы төрағасының орынбасары», «Учаскелік сайлау комиссиясының хатшысы» деген жазулар бар нұсқамалар, сондай-ақ әліпби бойынша немесе көше атаулары мен үйлердің нөмері көрсетілген сілтеме қойылады.

Дауыс беру ғимаратындағы үстелдер дауыс санау кезінде учаскелік сайлау комиссиясы мүшелерінің әр іс-қимылы ғимарат ішіндегілерге айқын көрінетіндей болып орналастырылады. Дауыс санауға қатысушы сенім білдірілген тұлғалар және бақылаушылар бюллетендегі белгі көзге шалынатындай жерден қадағалауды жүзеге асырады.

Дауыс беруге арналған ғимаратта тәртіпті қамтамасыз ету ішкі істер органдарына жүктеледі. Ішкі істер органдарының қызметкерлері дауыс беруге арналған ғимарат ішіне комиссия төрағасының шақыруымен кіреді, комиссия төрағасы өтініші бойынша тәртіп қалпына келгеннен кейін ғимаратты босатуға міндетті.

Сайлаушылар тізімімен танысу
Учаскелік сайлау комиссиялары сайлау учаскелеріндегі сайлаушылар санын анықтап, азаматтарды сайлаушылар тізімімен таныстырады, тізімдегі қателіктер, дәл емес жазулар бойынша өтініштерді қарап, тізімге сәйкесті түзету енгізу мәселесін шешеді.

Азаматтардың тұрғылықты жері бойынша құрылған сайлау учаскелеріндегі сайлаушылар тізімі дауыс беретін уақыттан он бес күн бұрын сәйкесті сайлау комиссиясымен сайлаушыларға танысып шығуына ұсынылады.

Азаматтарға сәйкесті сайлау комиссиясы ғимаратында сайлаушыларға тізіммен танысуға, сондай-ақ, сайлаушы туралы деректердің дұрыстығын тексеру мүмкіндігі қамтамасыз етіледі.

Әрбір азамат сайлаушылар тізіміндегі өзі туралы деректердің дұрыстығын тексеруге, тізімге алынбай қалу немесе шығарып тастауына байланысты, сондай-ақ деректердің дәл еместігіне орай шағымдануға құқылы.

Сайлаушылар тізіміне енгізу қажеттігі немесе шығарып тастауы, сайлаушылар тізіміндегі қатені түзету туралы өтінішті қарау сәйкесті сайлау комиссиясымен шағым сайлау комиссиясына келіп түскен күннен қаралады. Өтінішті қараудан бас тартылған жағдайда, өтініш иесіне кідіртпестен, өтінішті қанағаттандырмаудың дәлелді себебі жазылған шешім беріледі.

Cайлау комиссиясының тұрғылықты мекенжайы бойынша сәйкесті сотқа ол шешімге байланысты шағымдануға болады. Онда шағым түскен күні сол бойда қаралып, нақты шешімі шығарылады. Арыз берушінің өтініші қанағаттандырылған жағдайда сайлаушылар тізіміне түзету енгізуді сайлау комиссиясы жедел жүзеге асыруы керек.

Сайлау учаскесінде берілген дауыстарды санау

Жергілікті уақыт бойынша сағат 20:00-де учаскелік сайлау комиссиясының төрағасы дауыс берудің аяқталғандығы туралы жариялайды. Аумақтық немесе аймақтық сайлау комиссияларының шешімі бойынша дауыс берудің басталуы мен аяқталуының басқалай уақыты (дауыс берудің басталуы сағат алдыдан ерте емес, аяқталуы сағат жиырма екіден кеш емес) белгіленген сайлау учаскелерінде дауысты санау сол белгіленген уақыт аяқталғаннан кейін басталады.

Дауыс берудің аяқталғаны жарияланғаннан кейін дауыс беру ғимаратына ешкім кіргізілмейді. Дауыс беру аяқталғандығы жөнінде жарияланғанда дауыс беру ғимаратында жүрген сайлаушылар дауыс беруге құқылы. Дауысты санау дауыс беру қорытындысы белгілі болғанша үзіліссіз жүргізіледі, оның қорытындысы дауысты санауға қатысушыларға да жеткізіледі.

Сайлау учаскесіндегі дауысты санау уақыты басталғаннан есептегенде он екі сағаттан аспауы керек.

Комиссия төрағасы дауыс беру аяқталғанын хабарлағаннан кейін дауыс беруге арналған жәшіктер учаскелік сайлау комиссиясымен ашылуы тиіс. Оған дейін жәшікті ашуға тиым салынады.

Дауыс беру аяқталып, бюллетендер салынған жәшік ашылғанға дейін учаскелік сайлау комиссиясы сайлаушылар тізімі бойынша бюллетен алған сайлаушыларды есептеуді жүргізіп, жалпы санын анықтайды. Учаскелік сайлау комиссиясының төрағасы есептеу қорытындысын жариялап, оны дауыс беру қорытындысы туралы хаттамаға енгізеді. Тасымалданатын сайлау жәшігіндегі бюллетендер саны дауыс беру ғимаратынан тыс жерде дауыс беруді ұйымдастыру жөніндегі жазбаша өтініштердің санымен дәл келуі тиіс. Егер тасымалданатын сайлау жәшігіндегі бекітілген үлгідегі сайлау бюллетендері жазбаша өтініштерден көп болып шықса, онда бұл жәшіктегі бюллетендердің бәрі жарамсыз болып танылады.

Мұндай жағдайда тасымалданатын сайлау жәшігінен шыққан бюллетендерді жарамсыз деп тану жөнінде акт толтырылады. Актіде дауыс беру ғимаратынан тыс жерде дауыс беруді аталмыш тасымалданатын сайлау жәшігі көмегімен ұйымдастырған сайлау учаскесі мүшелерінің тегі, аты, әкесінің аты көрсетіледі. Тасымалданатын дауыс беру жәшігі ашылғаннан кейін стационарлық жәшік ашылады. Мұндағы дауыстарды санау тасымалданатын жәшіктегі дауыс санау тәртібі бойынша жүргізіледі.

Тасымалданатын және стационарлық жәшік ашылғаннан кейін сайлау комиссиясы бюллетендер саны бойынша әрбір дауыс берудің түрлерін айқындайды:
1) дауыс беруге қатысқан сайлаушылардың жалпы саны; Бекіту куәліктері негізінде дауыс берген сайлаушылар саны; Дауыс беру учаскесі ғимаратынан тыс жерде ұйымдастырылған орындарда дауыс бергендер саны;
2) әрбір үміткерге, әрбір саяси партияға берілген дауыс саны;
3) жарамсыз болып танылған бюллетендер саны;
4) учаскелік сайлау комиссиясынан алынған бюллетендер саны;
5) жабылған (пайдаланылмаған, бүлінген) сайлау бюллетендерінің саны.

Жарамсыз болып танылатын бюллетендер:
1) белгіленген үлгіге сай емес;
2) сәйкесті сайлау комиссиясы мүшесінің қолы қойылмаған;
3) бір үміткерден, бір партиядан көп белгіленген;
4) белгі карандашпен қойылған, тазалау ізі немесе басқалай жалған тәсіл белгілері байқалған, сондай-ақ сайлаушының еркін білуді анықтау мүмкін емес.

Дауыс беру қорытындысын есептеу хаттамасы үш дана жасалып, бір бетке басылып, екі жағы да мөрленеді, сайлау комиссиясы төрағасының, мүшелерінің қолы қойылып, комиссия мөрімен расталады. Комиссия төрағасы болмай қалған жағдайда хаттамаға оның орынбасары немесе сайлау комиссиясының хатшысы қол қояды. Дауыс беру қорытындысы туралы хаттаманы карандашпен, әртүрлі түстегі сиямен толтыруға, сондай-ақ қандайда болмасын түзету енгізуге жол берілмейді. Бұған қоса, дауыс беру қорытындысының санды таңбасы әріптермен де жазылып көрсетілуі тиіс. Хаттамалар көшірмесі сайлау учаскесі ғимаратында барлығына танысуға мүмкіндік беретін арнайы орынға дереу іліну керек және ғимарат ішінде екі күн болуға тиісті.

Веб-портал www.egov.kz egovkz
www.egov.kz
21 декабря 2011, 17:39
997

Loading...

Комментарии

Оставьте свой комментарий

Спасибо за открытие блога в Yvision.kz! Чтобы убедиться в отсутствии спама, все комментарии новых пользователей проходят премодерацию. Соблюдение правил нашей блог-платформы ускорит ваш переход в категорию надежных пользователей, не нуждающихся в премодерации. Обязательно прочтите наши правила по указанной ссылке: Правила

Также можно нажать Ctrl+Enter

Популярные посты

Бесспорные доказательства – путь к упрощенному судопроизводству

Бесспорные доказательства – путь к упрощенному судопроизводству

В Казахстане введен институт упрощенного (письменного) судопроизводства, который позволяет повысить доступность правосудия и сократить сроки рассмотрения дел.
mark_iceberg
20 нояб. 2017 / 15:49
  • 15881
  • 3
Новшества на орбите уголовного правосудия

Новшества на орбите уголовного правосудия

Недавно я приняла участие в международной конференции по модернизации уголовного процесса, прошедшей в Бурабае. В чем значимость данных реформ для обычного казахстанца?
mirabeisenova
20 нояб. 2017 / 16:22
  • 12660
  • 3
О «топ-30», «топ-50» и прочих понтах можно пока забыть

О «топ-30», «топ-50» и прочих понтах можно пока забыть

В объективности выводов швейцарского банка Credit Suisse усомниться трудно – его экономические рейтинги относятся к самым авторитетным и их явно трудно упрекнуть в предвзятости
openqazaqstan
18 нояб. 2017 / 17:21
  • 8095
  • 92
Опровержение на статью «Самый большой мошенник в стране – Казахтелеком»

Опровержение на статью «Самый большой мошенник в стране – Казахтелеком»

По требованию компании АО «Казахтелеком», Блог-платформы YourVision» сообщает своим пользователям, что сведения, изложенные в статье, являются непроверенными.
yvision
сегодня / 15:29
  • 4869
  • 59
Атамбаев под занавес президентства сделал всё, чтобы сжечь мосты

Атамбаев под занавес президентства сделал всё, чтобы сжечь мосты

На своей итоговой пресс-конференции в понедельник уходящий кыргызский президент говорил не об итогах своей деятельности, а о «плохом» Казахстане.
openqazaqstan
21 нояб. 2017 / 18:36
«Смех сквозь слезы», или 7 причин не любить Алматы

«Смех сквозь слезы», или 7 причин не любить Алматы

Жизнь в Алматы не всегда сладкая, как сахарная вата и мультики субботним утром. В этой ироничной статье автор блога «Almaty — My First Love» расскажет о семи причинах не любить Алматы.
AlmatyMyLove
20 нояб. 2017 / 13:12
  • 3079
  • 71
В Кызылорде нет Детского дома: мы построили 8 коттеджей для детей

В Кызылорде нет Детского дома: мы построили 8 коттеджей для детей

Тут живут будущие повара, актрисы, журналисты, боксеры, баскетболисты, певцы, поэты и многие другие талантливые дети!
socium_kzo
22 нояб. 2017 / 14:49
  • 2461
  • 0
«Полет ради полета»: знакомство с калужской авиацией изнутри

«Полет ради полета»: знакомство с калужской авиацией изнутри

В прошлом году на мероприятии "Слет Авиатора" я выиграла подарок - экскурсию на командно-диспетчерский пункт (КДП). Но тогда я даже не ожидала, что эта экскурсия выльется в такое интересное...
Aleksandra747
20 нояб. 2017 / 9:00
  • 1721
  • 6
«Развитие Казахстана самими гражданами»: миф или реальность?

«Развитие Казахстана самими гражданами»: миф или реальность?

Проблем в обществе много: даже больше, чем догадывается среднестатистический казахстанец. И тут я хочу описать несколько, с моей точки зрения, проблем нашего общества.
Advokot
18 нояб. 2017 / 23:27