место в рейтинге
  • 11686
  • 23
  • 13
Нравится блог?
Подписывайтесь!

Әуеспоттер дегеніміз кім?

Мүмкін біреуіңіз Алматыдан Лондонға, Амстердамға немесе жер жүзінің  қандай да басқа қаласына сапар шеккенде, ұшақпен жерге жақын қалғанда, элюминатордан біршама бейнекамерамен тұрған адамдарды байқаған боларсыз, олар – әуеспоттерлер. Ондай споттерлер біздің Алматы қаламызда да бар. Оның біреуі – мен.

Алматы Споттинг Клуб споттерлері жұмыс барысында

Алматы споттерлері. Сурет авторы Юлия Кривцова.

Цюрих әуежайында споттерлерге жағдай жасалған

Цюрих әуежайында споттерлерге жағдай жасалған. Сурет авторы Вячеслав Фирсов.

Әттең бәріне орын жетер емес
Әттең бәріне орын жетер емес. Сурет авторы Вячеслав Фирсов.

Споттинг, ағылшын  spot  сөзінен – «көрү», «анықтау» деген мағынаны білдіреді. Әуе споттинг  – ұшақтардың тірке нөмерін жазып алып, олардын тізілімін жүргізу, кейінгі кездері бейне камераға суретке түсірумен қоса жүреді. Споттерге әуе кеменің үлгісін және бүйір нөмерін байқау – маңызды болып табылады. Батыс елдерде кейбір споттерлер тіпті споттингке бейнекамерасыз шығады, олар әуе кеменің бүйір нөмерін, үлгісін және қай жерде, қай уақытта көргенің жазумен шектелген.

Мен споттингке қалай келдім деп сұрасаныз, ұшаққа қызықпаған бала жоқ шығар. Мен де соның бірімін. Сонымен қатар бейнесүретке де қызығушылығым бар еді. Сәті келіп 2012 жылдың аяғында бейне камера сатып алдым. Ал, бейнекамера бар, әуежайға жөнелдім. Жылдамдығы 250 шақырыммен ұшып баражатқан ұшақты түсіру оңай болмады. «Ағып тұрған су тасты жарады» дегендей, қолым тиген сайын әуежайға барып тұрдым.
Қазіргі кезде суреттерімді әлем сайттарынан байқауға болады.
http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Aidyn%20Iskakov%20-%20Almaty%20Spotting%20Club&distinct_entry=true

http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/search.php?tag=Aidyn+Iskakov+-+Almaty+Spotting+Club

Алматы Халықаралық әуежайға тоқтасақ, орналасуы азияның қақ ортасы. Еуропадан шығыс азия елдеріне есік десек артық болмас. Алматы Халықаралық Әуежайына дүние жүзінен жүктасымалдайтын ұшақтар қонып жатуы әбден ықтимал. Атлас Эйр, Туркиш Карго, Люфтганза Карголюкс, Силквэй, Этихат, Эмирэйтс, ЮПИЭС сияқты басқа да әуетасымал компанияларының ұшақтары байқалады. Тіпті әлемдегі ең үлкен және 1 данадағы Антонов 225 «Мрия»  жанармай толтыруға қонып жатады.

UPS McDonnell Douglas MD-11F
UPS. McDonnell Douglas MD11F

Etihat Cargo Boeing 777

Etihad Cargo Boeing 777-FFX

MAS CARGO Airbus A330-223F

MAS CARGO Airbus A330-223F

Cargolux Boeing 747

Cargolux Boeing 747

Atlas Air Boeing 747

Atlas Air Boeing 747

Lufthansa Cargo McDonnell douglas MD11F

Lufthansa Cargo McDonnell douglas MD11F

Turcish Cargo Airbus A330
Turcish Cargo Airbus A330
SilkWay Boeing767
SilkWay Boeing767
Emirates Sky Cargo Boeing 747
Emirates Sky Cargo Boeing 747

Antonov 225 Мріа
Антонов 225. "Мрия"

Өздеріңіз байқағандай әлемде ұшақтар арасында топты Airbus және Boeing бастап келеді.
Біздің әуе аямызда да топты бастаған осы екеуі.

Boeing 767-300ER

Кеңфюзеляжды орта және ұзақ қашықтыққа ұшуға арналған ұшақ. Екі үнемді реактивтік  қозғалтқышы бар ұшақ құрылуы 1978 басталды. Боинг 767-300ER өзінің ізашар бауырына қарағанда фюзеляжі 6,5 метрге ұзын. Соның саласынан адам басы 22 пайызға (шамамен 40 адамға) және тасымалдайтын жүк көлемі 31 пайызға ал ұшу қашықтығы 1900шақырымға ұлғайды. Бұның бәрі Боинг 767нің кеңінен тараған түрі болып шықты.

AirAstana Boeing 767-300ER

AirAstana Boeing 767-300ER
BritishAirways Boeing 767
BritishAirways Boeing 767
AirAstana Boeing 767-300ER
AirAstana Boeing 767-300

Boeing 757-200

Орта қашықтыққа ұшуға арнаған ұшақ. Бұл ескірген Боинг727 орнына шығарылған болған. Бұл ұшақ түрі Боинг компаниясымен шығарылған ұшақтардын айрықше сәтті ұшақтарына жатады. Боинг 757 1982ж бастап 2005жылға дейін шығарылған. Боинг757-200, 757 топтамасының ең таралған түрі.

AirAstana Boeing 757-200
AirAstana Boeing 757-200
AirAstana Boeing 757-200

AirAstana Boeing 757-200

Sunday Airlines Boeing 757-200
Sunday Airlines Boeing 757-200

Airbus A319 A320 A321

Жақын және орта қашықтыққа ұшуға арналған әуекемелер топтамасы. Бұл дүниежүзінде электрлікқашықтықта басқару жүйесімен жабдықталған ұшақ. 1988 жылдан бастап шығарылады.
Бұл ұшақтар бір бірінен тек фюзеляж ұзындығымен ерекшеленеді. Оның салдарынан адам басы, ұшу қашықтықғы, жүк көлемі де ерекшеленеді.
А 319-100 – адам басы 116/156, ұшу қашықтығы  – 6850шықырым, ұзындығы 33,84 метр
А 320-100/200 – адам басы 140/180, ұшу қашықтығы  – 6150 шақырым, ұзындығы 37,57 метр
А 321-100/200 – адам басы 170/220, ұшу қашықтығы  – 5950 шақырым, ұзындығы 44,51 метр

AirAStana Airbus A319

AirAstana Airbus A319

Air Astana Airbus A320
Air Astana Airbus A320

Air Astana Airbus A321
Air Astana Airbus A321

Embraer  E-jet190/195

Екі турбореактивті қозғалтқышы бар, орта қашықтыққа ұшуға арнылған ұшақ. Бұл Бразилиялық Embraer компаниясымен 2002жылдан бастап шығарылады.Е190 Адам басы 98/114, ұшу қашықтығы – 4260шақырым, ұзындығы 36,24. Е195 адам басы 108/124, ұшу қашықтығы 3350 шақырым, ұзындығы 38,65метр.
Жылдамдығы 890шс
ұшу биіктігі 12500метрге дейін.

Air Astana Embraer E-190
Air Astana Embraer E-190

Air Astana Embraer E-190
Air Astana Embraer E-190

Boeing 737

Boeing 737 Әлемдегі кеңінен таралған реактивті жолаушылар таситын ұшақ. Boeing 737 жолаушылар таситын әлем әуе тарихындағы жаппай шығарыл ған ұшақ. 2013 жыл аяғына барлығы 7800 ұшақ шығарылып, 3000 тапсырым әлі өндіруде.  Ұшақ Boeing компаниясымен 1967 жылдан бастап шығарылады. Boeing 737 кеңінен тарағаны соңша, кезкелген уақыт кезеңінде, аспанда орташа шамамен 1200 ұшақ ұшуда, және әрбір 5 секунд сайын әлемде boeing 737 1 данасы ұшып, қонуда.  Boeing 737 – оннан астам ұшақтын жалпы атауы. Boeing 737 төрт топтамаға бөлінеді, Boeing 737Original – Boeing 737-100/200. Boeing 737 Classic – Boeing 737-300/400/500. Boeing 737 Next Generation – Boeing 737-600/700/800/900/900-ER. Boeing 737 MAX.

Boeing 737-300
Boeing 737 Classic – топ бастаушысы. boeing 737-200 қарағанда фюзеляжы 3 метрге ұзын, 33,25м. 1984 жылдың 24 ақпанда алғашқы рет ұшты.
Адам басы 149, Жылдамдығы – 807шс, ұшу қашықтығы – 5000м.

SACT Boeing 737-300
SACT Boeing 737-300

SACT Boeing 737-300
SCAT Boeing 737-300. Сурет авторы Руслан Тимербаев.

Boeing 737-500, 2 метірге қысқарған boeing – 737-300 түрі болып табылады. Есесіне ұшу қашықтығы ұлғайды.
Адам басы 132, жылдамдығы 807шс, ұшу қашықтығы 5200м.

SACT Boeing 737-500
SCAT Boeing 737-500

Bombardier Canadair Regional Jet (CRJ) – жергілікті адам таситын ұшақтар топтамасы. 
1995 жылы табысты CRJ 100 жақсартылып CRJ-200 жарық көрді. Оған үнемді қозғалтықштар қойылды, қыйн метеорологиялық жағдайға жарамды және биік таулы аэродромдарда қолдануға жарамды, 50 жолаушы тасымалдайтын ұшақ.
Экипаж 2 пилот
адам басы 50
жылдамдығы 860шс
ұзындығы 26,77м
ұшу қашықтығы 2700шақырым

CRJ-200 Scat
SCAT Bombardier CRJ-200

Scat CRJ200
SCAT Bombardier CRJ-200

Canadair CRJ-700 – 1999 жылды мамырдың 27де алғашқы рет ұшты. Бұл CRJ – 200 ге қарағанда
фюзеляжы ұзартылған түру. Сонымен қатар адам басы 50ден 70ке ұлғайтылды.
Экипаж 2 пилот
адам басы 70
жылдамдығы 875шс
ұзындығы 32,51м
ұшу қашықтығы 2700шақырым

CRJ-700
CRJ-700. Сурет авторы Руслан Тимербаев

CRJ-700

Антонов 24 – қысқа және орта қашықтыққа арналған жергілікті турбовинтті ұшақ. Алғашқы рет аспанға 1959 жылы көтерілді. Ұшу қашықтығы 2000ш, жылдамдығы 450шс, адам басы 48/52. 1960 жылдан бастам әлі күнге дейін пайдалануда. 1200 ден астам данасы шығырылды.

SCAT AN24B
SCAT AN24B

Fokker 100
Fokker 100 орта қашықтыққа ұшуға арналған ұшақ. Пайдалану шығыны төмен және бұл класста бәсекелестін болмау  1980 жылдары бұл ұшаққа сұраныс жоғары болды.
283 данасы шығарылды.
Экипаж 2 пилот
адам басы 85/112
жылдамдығы 845шс
ұзындығы 35,53м
Ұшу қашықтығы 3111ш
BekAir Fokker 100
BekAir Fokker 100

BekAir Fokker 100
BekAir Fokker 100

BekAir Fokker 100
BekAir Fokker 100

Тоқетері, қуанышқа орай біздің авиациямыз қарқынды дамып келеді. Әуе компаниялар өз меншігіне ұшақтар алып, жаңа бағыттарға жол ашуда.
Еліміз тыныш аспанымыз ашық болсын ағайын.

2 февраля 2014, 22:17
1794

Загрузка...

Комментарии

Оставьте свой комментарий

Спасибо за открытие блога в Yvision.kz! Чтобы убедиться в отсутствии спама, все комментарии новых пользователей проходят премодерацию. Соблюдение правил нашей блог-платформы ускорит ваш переход в категорию надежных пользователей, не нуждающихся в премодерации. Обязательно прочтите наши правила по указанной ссылке: Правила

Также можно нажать Ctrl+Enter

Популярные посты

Мысли вслух. Почему казахи перестали общаться с родственниками и ходить в гости?

Мысли вслух. Почему казахи перестали общаться с родственниками и ходить в гости?

Дастархан в те времена был скромен. Не было понятия «сынау» - осуждения кто как живет, какой в доме ремонт и т.д. Пока взрослые обсуждали задержку заработной платы, мы играли в армию, жмурки, строили городки...
socium_kzo
5 дек. 2016 / 15:19
  • 30371
  • 30
Верховный Суд презентовал комментарий к Гражданскому процессуальному кодексу

Верховный Суд презентовал комментарий к Гражданскому процессуальному кодексу

ГПК содержит 505 статей, многие из которых написаны несколько сложным юридическим языком. Однако теперь понять их можно проще и без обращения к юристу.
RuSnake
6 дек. 2016 / 10:31
  • 11034
  • 0
Японец о Казахстане: «Ваши девушки уж сильно себе набивают цену...»

Японец о Казахстане: «Ваши девушки уж сильно себе набивают цену...»

"Мужчины должны у вас тут права качать, ибо их процент в вашей численности населения уступает проценту женщин". Я машинально начала уверять, что у нас в стране таковых не имеется...
Sapientia
5 дек. 2016 / 10:52
  • 10851
  • 71
Известный европейский фотограф показал истинную красоту казашек

Известный европейский фотограф показал истинную красоту казашек

С 26 по 30 ноября в Алматы гостил известный европейский фотограф Ян Маклайн в рамках реализации совместного проекта с Казахстаном. Подробности не уточняются, однако ходят слухи о том, что этот...
Muchacho55
7 дек. 2016 / 18:29
  • 9477
  • 8
Невозвращенцы-болашаковцы должны государству почти 2 млрд тенге. Кто их теперь вернет?

Невозвращенцы-болашаковцы должны государству почти 2 млрд тенге. Кто их теперь вернет?

Как сообщают новостные порталы, в Нью-Йорке нашёлся бывший болашаковец Ержан Еликов, исчезнувший пять лет назад и всё это время не выходивший на связь с родителями. Да-да, это именно он, «тот самый».
openqazaqstan
вчера / 14:31
  • 7528
  • 23
Распил 1 млрд долларов или спасение для Алматы? В 2017-м начнётся строительство БАКАД

Распил 1 млрд долларов или спасение для Алматы? В 2017-м начнётся строительство БАКАД

Конечно, Алматы заслужил эту дорогу. Невзирая на все издержки, которые могут возникнуть. Заслужил и как крупнейший город Казахстана, и как субъект, формирующий своими налогами около четверти всех...
merurg
7 дек. 2016 / 12:35
  • 7481
  • 20
«Лицо дьявола»? Страшный силуэт на стекле – не оправдание водительской безответственности

«Лицо дьявола»? Страшный силуэт на стекле – не оправдание водительской безответственности

Казнет уже которые сутки подряд обсуждает страшную аварию на трассе Астана – Боровое, где сошлись страшные мистические знаки и где из-за банальной человеческой безответственности гибли люди..
openqazaqstan
8 дек. 2016 / 13:14
  • 6700
  • 7
10 причин, по которым я не смогла работать учителем. Не только в зарплате дело, ребята

10 причин, по которым я не смогла работать учителем. Не только в зарплате дело, ребята

Я почти год проработала в школе, и когда уходила оттуда, была самым счастливым человеком в мире. Тот год, честно говоря, я и сейчас вспоминаю с ужасом.
demonica
6 дек. 2016 / 17:21
  • 6425
  • 78
На самом деле дела плохи: казахстанские школьники на 49-м, а не на 12-м месте по математике

На самом деле дела плохи: казахстанские школьники на 49-м, а не на 12-м месте по математике

О том, как масс-медиа раздула миф о казахстанских вундеркидов в розовый воздушный шар, пока его не проколола правда-иголка. Получается, что казахстанские дети не могут применить теорию в практике...
ardakzhurynov
7 дек. 2016 / 0:17
  • 5990
  • 36